Thursday, November 29, 2007

HINDRAF MINTA KERAJAAN BRITAIN BAWA KERAJAAN MALAYSIA KE MAHKAMAH DUNIA:


Dari blog Publius Melayu

Surat HINDRAF kepada Perdana Menteri Britain, Gordon Brown telah menuduh orang Melayu, terutama yang ada kuasa, membunuh kaum India secara sistematik.

Senangnya nak jadi rascist. Cuma perlu ada kelulusan undang-undang lantaran boleh bertopengkan sebagai lawyer dan buat pelbagai tuduhan perkauman. Ramai lawyer berbangsa India di negara kita belajar undang-undang Inggeris...malah ada juga lawyer Melayu yang berfikiran macam lawyer India. Entah apa penyakitnya mereka ni. Pengajian undang-undang ala barat banyak membawa masalah kepada orang Islam.

Macam-macam tuduhan di lemparkan terhadap orang Melayu, khusunya UMNO & kerajaan sekarang yang dikatakan di dominasi oleh Melayu. Mereka lupa kalau Malaysia turut mengikuti amalan demokrasi macam Singapura dan lain-lain, mereka langsung tidak akan ada suara atau tempat dalam kerajaan kerana mereka tidak ada kawasan majoriti (hanya 08% kalau nak ikut dakwaan mereka sendiri).

Soalannya, apakah kita boleh mempercayai bahawa Barat boleh menjadi wira mereka bagi membela dan menghakimi dakwaan ketidakadilan yang mereka lemparkan? Apakah hak Britain ke atas negara kita? Mengapa Britain? Kenapa tidak India? Agak pelik juga, kan? Kenapa, ya? Agaknya pada persepsi HINDRAF hanya kaum Anglo-Saxon yang terbukti telah menganaiya orang India sebelum negara India merdeka saja boleh berlaku adil dan bertamadun. Betul ke?