Tuesday, August 26, 2008

Perang Georgia-Rusia didalangi Amerika/Israel


Apa yang sebenarnya berlaku di Ossetia Selatan?

Seperti biasa kebanyakan agensi berita antarabangsa termasuk Al-Jazeera gagal menyediakan analisis yang adil dan tidak berat sebelah – mereka hanya sekadar meraba-raba dalam gelap dan membiarkan 'pakar-pakar' politik di bilik berita masing-masing mengupas keadaan tersebut seolah-olah pandai sangat.

Ini sebenarnya realiti yang membayangi krisis berkenaan...dan ia sebenarnya angkara Amerika dan Israel.

Media Amerika yang kebanyakan menyalurkan berita-berita terkini untuk santapan dunia telah memutar-belitkan fakta dengan propaganda menyalahkan Rusia sebagai pihak yang melampau sementara Georgia dilukiskan sebagai mangsa yang sengaja memprovokasi dan mencabar Rusia.

Para pendalang di White House dan Jabatan Negara Amerika yang dikuasai Zionis dengan begitu mudah sekata mengecam tindakan Rusia sebagai terlampau dan berbahaya. Apa sebenar maksud mereka? Apakah mereka tidak sedar segala kemusnahan yang mereka telah lakukan di Iraq dan Afghanistan?

Bagi konflik terkini itu, ia dilabelkan "Awas: Amerika-Israel merancang menyerang Ossetia melalui Georgia sebagai proksi bagi mencabar Rusia membalas dengan peperangan." Anda akan mendapat gambarannya jika anda gantikan Ossetia dengan Syria dan Iran dengan Rusia.

Perang di antara Georgia dan Rusia tidak lebih daripada peperangan proksi bagi pihak Amerika dan Israel (dirancang oleh agensi perisikan Israel, Mossad) yang sejak awal lagi telah melatih dan melengkapkan tentera Georgia degan senjata.

Siapa yang mendapat keuntungan dalam hal ini? Mungkin ia berhubung-kait dengan perebutan bekalan gas dan minyak bertopengkan pergelutan geopolitik bagi menarik perhataian Rusia daripada mengawasi krisis Iran dan Barat berhubung program nuklearnya.

Ada kemungkinan Israel sebenarnya memerlukan saluran paip minyak dilencongkan ke sana melalui tanah Iraq yang sengaja dikucar-kacirkan (Syria menjadi penghalang bagi Amerika dan Israel menrealisasikan rancangan itu dan untuk mengatasinya, Syria perlu ditakluki.)

Untuk menerangkan dengan jelas: Tujuan sebenar perang Georgia dan Rusia tercetus menuding kepada kerakusan Georgia untuk mendapatkan hasil minyak seperti mana Afghanistan dimusnahkan setelah Amerika gagal menangani rancangan bekalan minyak daripada kerajaan Taliban selepas insiden 9-11.

Ya, sebenarnya peperangan tersebut ialah kerana minyak – dan minyak itu ialah untuk habuan Israel. Rata-rata dunia mengetahui Amerika mempunyai perjanjian menjamin bekalan minyak kepada Israel dalam apa keadaan sekali pun.

Dan untuk melaksanakan tanggung-jawab ini apa yang diperlukan hanyalah untuk mencetuskan api krisis dan seterusnya mula menjajah negara-negara lain.

Strategi membahagi dan menakluki adalah strategi lama dan berkesan. Apa pun boleh berlaku demi keuntugan Zionis kecuali jika persekongkolan di antara Tel Aviv, London dan Washington/New York digagalkan.

Rusia sebenarnya menyedari apa yang berlaku, lantaran terpaksa bertindak apabila tentera Georgia menceroboh Ossetia dan seterusnya melakukan keganasan pembunuhan beramai-ramai terhadap penduduk tempatan selain puluhan tentera pengaman Rusia. Dan dengan itu tindakan Rusia perlulah juga setimpal.

Presiden Georgia Mikheil Saakashvili yang terbukti boneka Zionis mengharapkan kegagahan tentera Amerika untuk turut membabitkan diri.

Bagaimanapun, rancangan negara kerdil Georgia itu dianggap sesuatu yang bodoh kerana ia jelas akan menyebabkan Rusia membelasah mereka habis-habisan.