Sunday, April 19, 2009

PKR sebenarnya tahu persona Anwar...


Di Ijok pada 2007, Anwar mula menabur fitnah mengaitkan Najib dengan skandal komisyen pembelian pesawat sukhoi dan kapal selam scorpene. Untuk menyakinkan lagi tuduhan tersebut, dia mendakwa mempunyai maklumat dan dokumen seperti juga dakwaan kononya memiliki enam peti dokumen yang membuktikan amalam korup Mahathir.

Harga pembelian tentera adalah rahsia. Bagaimana Anwar boleh mendakwa mempunyai maklumat dan dokumen itu? Apakah ini drama lagi?

Atau mungkinkah Anwar memperolehi maklumat tersebut daripada pihak perisikan British atau organisasi-organisasi perisikan antarabangsa lain yang bersekongkol dengannya?

Tarikh perbicaraan sodomy II semakin dekat dan pintu penjara Sg Buloh sedang menggamit kepulangan anwar. Saiful pula membayangkan kewujudan video berhubung kes tersebut. Alasan Anwar ialah menidakkan kesahihan video itu dan mencipta alasan. Tapi nampaknya dia takkan berjaya.

Juga dengar khabar PKR maklum dgn kepincangan moral Anwar. Segala usaha membuat tohmahan kononnya Anwar diperangkap sekadar bertujuan memastikan Pakatan mencapai matlamatnya sebelum tarikh pemutusan mahkamah ke atas Anwar yang dirasakan begitu pasti.

Pakatan tidak dengan serius menafikan kepincangan moral Anwar. Apabila Karpal berkata mereka perlukan pemimpin lain, selaput kepura-puraan begitu tipis. Karpal sebenarnya berkata Anwar tidak pernah bersih dan seorang penjenayah.

Hanya 'political expediency' untuk menjaga permuafakatan pembangkang memaksa Karpal melapikkan kecamannya terhadap Anwar.